Студијски програм : Мастер студије

Назив предмета: ДЕТЕКТОРИ ЧЕСТИЦА

Наставник: Проф. др Петар Аџић

Статус предмета: Изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: уписане дипломске студије

Циљ предмета: Овладавање градива и припрема за докторске студије, као и за истраживачки рад са детекторима у нуклеарној физици и физици високих енергија

Исход предмета: Надоградња градива из нуклеарне физике и физике честицани располагање основама физике детектора на високим енергијама

 

Садржај предмета: Теоријска настава

 

Интеракција наелектрисаних честица са материјом. Интеракција електромагнетског зрачења са материјом. Интеракција неутралних честица са материјом.

Основне карактеристике детектора честица. Принципи рада: детектора за мерење јонизационих губитака и трагова честица (гасни и детектори чврстог стања), детектора базираних на мерењу времена (фотомултипликатори, пластични), детектора за идентификацију честица (Черенкови детектори, детектори неутрона, неутрина,.. ), детектора зе мерење енергије (детектори чврстог стања, електромагнетски и хадронски калориметри), детектора за мерење импулса (магнетски спектрометри).

Основи детекторске електронике. Основи обраде експерименталних података добијених у детекторима.

Принципи рада комплексних детекторских система у нуклеарној физици и у физици честица.

 

 

 

Литература:

 

1. Одговарајући уџбеници из нуклеарне физике и експерименталне физике честица;

 

2. Оригинални чланци у часописима и предлози за изградњу комплексних детектора у оквиру међународних колаборација;

 

3. Књиге:

 

R.C. Fernow: Introduction to Experimental Particle Physics, Cambridge University Press, 1989.

D. Green: The Physics of Particle Detectors, Oxford Press, 2008.

W.R. Leo: Techniques for nuclear and particle physics experiments, Springer-Verlag, 1994.

Particle Physics Data Group: Review of Particle Physics, Physics Letters B (2008).

D. Perkins: Introduction to High Energy Physics, Cambridge University Press, 2000.

 

Број часова  активне наставе 8

Теоријска настава:

 

Практична настава:

Методе извођења наставе: Предавања, претраживања литературе, стручне консултације, семинарски радови

 

 

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

 

Завршни испит

поена

активност у току предавања

 

писмени испит

 

практична настава

 

усмени испт

 

колоквијум-и

 

..........

 

семинар-и

 

 

 

Начин провере знања могу бити различити. У табели су наведене само неке опције: писмени испити, усмени испити, презентације пројеката, семинари,...