Студијски програм: Професор хемије

Врста и ниво студија: основне академске студије

Назив предмета: Педагогија

Наставник: др Гордана Р. Зиндовић-Вукадиновић, ванредни професор

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 2

Услов:

Циљ предмета:

Општи циљ: Припремањ студената, будућих професора, за васпитно-образовни рад у школама. Посебни циљеви: Упознавање студената са савременим дидактичким моделима који обухватају: дефинисање циљева наставе, педагошке стратегије за реализацију тих циљева, проблеме комуникације и методе евалуације. Упознавање са специфичностима образовања деце са посебним потребама и рада са даровитим ученицима. Упознавање студената са савременим схватањима образовања и неким специфичним подручјима као што су: доживотно образовање,образовање на даљину, инклузивно образовање, функционално описмењавање. Развијање интересовања за продубљивање педагошких знања и креативно решавање проблема у пракси.

Исход предмета:

Владање савременим дидактичким моделима који обухватају: дефинисање циљева наставе, педагошке стратегије за реализацију тих циљева, проблеме комуникације и методе евалуације. Спремност студената, будућих професора, за васпитно-образовни рад у школама.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Предмет педагошке науке. Васпитање и образовање као основни педагошки поојмови и подручја активности. Циљеви, детерминанате и задаци васпитања и образовања. Систем васпитања и образовањаи његови облици: школско, ваншколско, образовање на даљину, диверзификоване форме образовања, специјалне образовне потребе. Савремани педагошки захтеви. Изазови постмодерног друштва:постмодерна и педагогија. Медији масовне комуникације и нове технологије у образовању:промене педаошке доктрине. Васпитни утицај електронских медија. Васпитање за мир и толеранцију, еколошко васпитање и припрема за живот у грађанском друштву. Организација васпитно-образовног рада у школи: наставне, ваннаставне и ваншколске активности. Сарадња школе, породице и локалне заједнице. Организација школског рада и руковођење школом. Простор и опрема школе. Библиотеке, медиатеке, специјализоване учионице Одлике процеса сазнавања. Преношење и усвајање знања. Фактори који утичу на учење и технике учења. Самообразовање. Активно учење (методе, улоге ученика и наставника, интеракција, кооперација, извори информација). Дидактика.Предмет и дидактички принципи. Модели наставе.. Организација и избор садржаја и метода. Савремени облици наставе и учења. Настава учење и поучавање 8спеифичност ове тријаде и циљеви, стандарди и исходи). Програмирање и планирање наставног рада. Припрема за час и организација рада на часу. Наставна средства и наставне методе. Комуникација у разреду. Личност наставника. Образовање и усавршавање наставника. Образовна технилогија. Медијска писменост и образовање за медије Школски курикулум (схватања, концепти,тумачење од стране наставника). Евалуација у школском раду:вредновање и оцењивање ученика и евалуација рада наставника. Дисциплина и кажњавање: слобода и обавеза, ауторитет и ауторитарност.

Практична настава

Вежве се изводе кроз мале групне пројекте продубљеног проучавања неког педагошког проблема, презентације и јавне расправе у оквиру часа или у посебно одређеним терминима.

Литература:

Зборник одабраних текстова под називом Педагошка питања који прати програм и који се сваке године обнаваља сходно појави врадних педагошких дела и резултата истраживања.

Број часова активне наставе (недељно)

Предавања: 3

Вежбе: 0

Лабораторијске вежбе: 0

Методе извођења наставе:

Предавања и вежбе

Оцена знања (укупно 100 поена)

Предиспитне обавезе

Поена

Завршни испит

Поена

активност у току предавања:

15

писмени испит:

-

теоријске вежбе:

15

практични испит:

-

лабораторијске вежбе:

-

усмени испит:

70

колоквијум(и):

-

 

 

семинар(и):

-